16 آوریل 2018

رژیم غذایی خود را بدست آورید

هیچکس نمی تواند مناسب ترین رژیم غذایی را برای شما طراحی کند بجز خودتان! این خود شما هستید که با داشتن اطلاعات کافی نسبت به نوع تغذیه و عادات غذایی تان می توانید بهترین رژیم غذایی را برای خود طراحی کنید. اما قبل از آن لازم است تا الفبای کار را یاد بگیرید.

به گزارش روابط عمومی هیات بدنسازی تهران؛ رشت مغذی‌ها همان پروتئین، کربوهیدرات‌ها و چربی‌‌ها هستند.با انجام این کار شما یک دانش کلی‌ در مورد مواد غذایی مورد استفاده در رژیم خود به دست خواهید آورد.

اکنون که می‌دانیم درشت مغذی‌ها چه کاربردی دارند زمان آن رسیده است که بر اساس اهدافمان آنها را نسبت بندی کنیم.شما باید روی مصرف ۱۵-۳۰% پروتئین، ۶۰-۶۵% کربوهیدرات و ۱۰-۲۰% چربی‌ متمرکز شوید.اگر می‌خواهید از میزان چربی‌‌ها بکاهید میتوانید روی ۱۰-۱۵% تمرکز کنید.البته برای بسیاری از بدنسازان همان ۱۰-۲۰% بسیار مناسب است.

مصرف آب را فراموش نکنید

آب تنها نوشیدنی‌ است که یک بدنساز می تواند انتخاب کند. آب به بدن در تنظیم تولید انرژی، سوخت و ساز چربی‌‌ها و فرایند‌های متابولیکی کمک می‌کند. اگر بدن به میزان کافی‌ آب در اختیار نداشته باشد توانایی خود در سنتز پروتئین را از دست خواهد داد. به یاد داشته باشید که رژیم‌های حاوی مقادیر بالای پروتئین (رژیم‌های بدنسازی) باعث کم آبی بدن می شوند پس بسیار مهم است که شما در طول روز به میزان کافی‌ آب بنوشید.

برای محاسبه میزان آب روزانه مورد نیاز خود وزن بدن خود به پوند را در ۰.۷ ضرب کنید.عدد به دست آمده میزان آب مورد نیاز شما را به انس نشان میدهد.برای مثال آب مورد نیاز روزانه یک فرد با وزن ۲۰۰ پوند ۱۴۰ انس است.هر پینت (واحد اندازه‌گیری مایعات) آب شامل ۱۶ انس و هر گالن آب شامل ۱۲۸ انس می شود.

وعده های غذایی خود را تقسیم کنید

رای هر بدنساز در هر سطحی تغذیه به صورت سه وعده در روز به روش سنتی‌ بهترین راه ناست.رشد عضلانی مطلوب از طریق رساندن مواد غذایی مورد نیاز هر ۲.۵-۳ ساعت یک بار حاصل میاید.بدن در هر وعده غذایی تنها می‌تواند میزان محدودی از کالری‌ها را جذب کند پس با مصرف وعده‌های غذایی زیاد و کوچک می‌توان مطمئن شد که بدن از تمام آن وعده غذایی استفاده خواهد کرد.با مصرف وعده‌های غذایی متعدد همچنین سطح قند خون شما نیز ثابت میماند که این امر نیز باعث پایداری بیشتر انرژی می‌شود.

چه چیزی را در چه وقت مصرف کنم؟

زمان مصرف وعده‌های غذایی در طول روز مشخص کننده میزان رشد عضلات شما است.وعده غذایی بعد از تمرین مهم‌ترین وعده غذایی شما است.بعد از یک تمرین سنگین بدن شما در وضعیت کاتابولیک ویژه ای‌ قرار می‌گیرد که مصرف و جذب پروتئین و کربوهیدرات‌ها در این زمان بسیار حیاتی است.اگر بعد از تمرین خود نسبت به سوخت رسانی به بدن خود غافل شوید بدن شما در وضعیت کاتابولیک شدیدی خواهد رفت که طی‌ آن فرایند عضله‌ سازی شما را مختل می‌کند.

گام آخر استفاده از مکمل ها

با داشتن یک برنامه غذایی خوب نیازی به مصرف مکمل‌های گوناگون ناست.اگرچه برخی‌ از مکمل‌ها نیز هستند که واقعا میتوانند شما را کمک کنند.مولتی ویتامین‌ها و مواد معدنی میتوانند نیاز‌های غذایی شما را کامل کنند.از مولتی ویتامینی استفاده کنید که شامل ۱ گرم ویتامین سی‌، ۵۰ میلی‌ گرم ویتامین بی‌ کمپلکس و ۴۰۰ واحد ویتامین ای‌ باشد.

اصول فیزیک بر پایه تغذیه مناسب و تمرین درست بنا شده است. کسی رو به فیزیک آورده است نیازی به مصرف استروئید ها که از جمله خطرناک ترین مکمل های بدنسازی هستند ندارد و می تواند بدون استفاده از این دارو ها بدنی متناسب و زیبا داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید