11 آوریل 2018

بهترین مکمل‌‌های برای دوران حجم(بخش اول)

اگر شما نیز به دنبال افزایش حجم خود هستید شاید در انتخاب مکمل‌های مورد نظر خود کمی‌ سردرگم شوید. در زیر برای شما بهترین مکمل‌هایی که شما می‌توانید در دوره حجم خود از آنها استفاده کنید را برای معرفی‌ خواهیم.

به گزارش روابط عمومی هیات بدنسازی تهران؛ اگر به دنبال افزایش حجم هستید منطقی‌ به نظر می‌رسد که اولین مکملی که ذهن هر فردی خطور کند یک ویت گینر باشد. برای افزایش حجم شما باید کالری بیشتری را مصرف کنید.

این کار برای برخی‌ افراد به نسبت آسان است و با افزایش مقداری کربوهیدرات و چربی‌ در رژیم غذایی خود می‌توانند افزایش وزن پیدا کنند، اما برای برخی‌ افزایش وزن کاری دشوار می‌باشد. شاید شما فردی باشید که فرصت کافی‌ برای مصرف وعده‌های غذایی خود را نداشته باشید یا شاید فردی باشید که در کل دیر رشد هستید و به سختی افزایش وزن پیدا می‌کنید.  

در این صورت یک ویت گینر میتواند برای شما بسیار کمک کننده باشد. با مصرف ۳۰۰-۴۰۰ کالری در هر وعده از این نوشیدنی‌‌ها شما در واقع از یک وعده ا‌‌ی استفاده کرده اید که سرشار از پروتئین، چربی‌‌های خوب و مقادیر زیادی کربوهیدرات‌های ساده نظیر دکستروز می‌باشد.

در ابتدا شاید گمان کنید که اسید‌های چرب تنها برای افزایش وزن کارامد هستند اما در تحقیقات مشخص شده است که اسید‌های چرب نظیر امگا ۳ می‌تواند در چربی‌ سوزی بسیار موثر باشد.  این موضوع به این معنی‌ است که شما می‌توانید افزایش حجم داشته باشید در حالی‌ که کمترین میزان چربی‌ را به دست خواهید آورد. واژه ضروری به این معنی‌ است که این اسید‌های چرب توسط خود بدن نمی‌توانند تولید شوند و تنها شما می‌توانید آنها را از طریق رژیم غذایی به دست بیاورید.

اما این اسید‌های چرب چگونه کار می‌کنند؟

اینگونه فرض می‌شود که امگا ۳ با افزایش حساسیت سلول‌ها نسبت به انسولین از ذخیره شدن چربی‌‌ها در بدن جلوگیری می‌کنند. به علاوه اسید‌های چرب ضروری می‌توانند باعث افزایش سطح کلسترول‌های خوب در خون شوند و عملکرد و ریکاوری فرد ورزشکار را نیز بهبود بخشند. این امر از طریق افزایش جریان خون توسط امگا ۳ در ماهیچه‌ها صورت می‌گیرد و باعث می‌شود که اکسیژن بیشتری به ماهیچه‌ها برسد که این امر نیز خود باعث کاهش خستگی‌ در فرد خواهد شد.

کلید واژه: 

افزودن دیدگاه جدید