10 آوریل 2018

ضرورت مصرف آب برای بدنسازان و پرورش کاران

آب ضروری ترین ماده مورد نیاز بدن می‌باشد که حجم زیادی از بدن را در اختیار دارد. این ماده بنیادی برای ورزشکاران که با تمرینات ورزشی، از طریق مصرف و تعرق مقدار زیادی از آن را از دست می‌دهند باید در حالت تعادل قرار گیرد و از کاهش آن از سطح استاندارد خود به شدت جلوگیری شود.

به گزارش روابط عمومی‌هیات بدنسازی تهران؛ آب برای سلامت عضلات در بدن نقش اساسی را ایفا می‌کند و کاهش آن در بدن بستر مناسب رشد عضلات را از بین می‌برد، و عضلات زیبای شما روز به روز با کاهش حجم دچار می‌شو

تمام فعالیت‌‎های بدن انسان به آب وابستگی دارد، در نتیجه کمبود آن در بدن می‌تواند ابتدا سلامت شما را در هر زمینه از جمله عروق، عصب، ایمنی و ... تحت تاثیر قرار دهد و سپس زیبایی اندام شما را با تحت تاثیر قرار دادن پوست و عضلات از بین ببرد.

ورزشکاران به دلیل انجام فعالیت‌‎های ورزشی سنگین میزان خیلی بیشتری آب نیاز دارند به صورتی که هر یک ساعت تمرین حدود 3 لیتر آب بدن را مصرف می‌کند، مصرف این مقدار آب از طریق بدن و تعرق نیاز به جایگزینی دارد و اگر بدن آب کافی به این منظور نداشته باشد، خون بدن شما غلیظ تر می‌شود و گردش آن با سرعت کمتری اتفاق می‌افتد و این مطلب خطرات بسیاری را برای بدن به دنبال دارد. بر همین اساس باید با اقدامات مناسب از این امر جلوگیری کرد و به حفظ سلامت بدن کمک کرد.

میزان آب کافی برای مردان 3 لیتر در روز و برای زنان 2.2 لیتر در روز می‌باشد که ورزشکاران به دلیل فعالیت بیشتر به حدود 8 لیتر در روز آب احتیاج دارند، البته فاکتور‌‎های زیادی از جمله فعالیت روزانه، آب و هوا، وضعیت سلامت، حاملگی و ... بر روی میزان نیاز بدن به آب تاثیر میگذارند اما میانگین و حداقل در نظر گرفته برای افراد بدین صورت می‌باشد.

مصرف روزانه میوه جات، غذا، سبزیجات، چای و .. به تامین آب مورد نیاز بدن کمک می‌کند اما از مصرف مستقیم آب در روز و بخصوص مابین وعده‌‎های غذایی به هیچ عنوان غافل نشوید. دقت نمایید دمای آب مصرفی بسیار مهم است چنانچه شما از آب خنک در روز استفاده نمایید باعث سفت شدن چربی‌‎ها و مصرف انرژی بدن برای رساندن این آب به دمای مورد نیازش می‌شوید. لذا بهتر است از آب ولرم برای مصرف روزانه استفاده کنید.

افزودن دیدگاه جدید